Aanvragen
-
Waar kan ik het ondertekenblad gezamenlijke bevoegdheid downloaden?
Het ondertekenblad kunt u hier downloaden.
-
Hoelang duurt het voordat mijn aanvraag is verwerkt?
Op dit moment is de verwerkingstijd enkele werkdagen. Zodra uw aanvraag is verwerkt krijgt u van ons bericht.
-
Ik heb een hoger eHerkenningsmiddel nodig. Hoe kan ik dat krijgen?
Een beheerder kan in de Beheermodule heel eenvoudig een eHerkenningsmiddel upgraden naar een hoger betrouwbaarheidsniveau. Kijk hier voor meer instructies.
-
Hoe ontvang ik een nieuwe activeringsmail?
Is de link in de activeringsmail verlopen? Een nieuwe activeringsmail kan simpel door de Beheerder worden verstuurd.
-
Kan ik eHerkenning aanvragen namens een kerkgenootschap?
Alle informatie die u nodig heeft om eHerkenning aan te vragen namens een kerkgenootschap vindt u hier.
-
Is er een spoedprocedure om eHerkenning aan te vragen?
Als u via onze spoedprocedure uw aanvraag voor 14:00 op een werkdag upload, dan kunt u de volgende werkdag al een actief eHerkenningsmiddel in bezit hebben
-
Ik wil eHerkenning voor een nieuwe gebruiker, hoe doe ik dat?
Als uw bedrijf al eHerkenning heeft dan kunt u eHerkenning voor nieuwe gebruikers aanvragen in Mijn Z login.
-
Wat is een OTP device?
OTP staat voor ‘One Time Password’. Dit is een klein apparaatje waarmee u een wachtwoord kunt genereren waarmee u veilig kunt inloggen.
-
Waarom moet ik bij een "upgrade" het hele bedrag betalen?
Als u een eHerkenning met een hoger betrouwbaarheidsniveau aanvraagt dan is dat een geheel ander product met andere voorwaarden.
-
Waar moet mijn kopie identiteitsbewijs aan voldoen?
Kijk hier voor meer informatie over het correct en veilig aanleveren van een kopie identiteitsbewijs.
-
Hoe wijzig ik de rol van een Gebruiker naar Beheerder?
Het wijzigen van de rol van een gebruiker naar de rol van beheerder kan heel eenvoudig in de Beheermodule.
-
Hoe vraag ik eHerkenning aan?
Heeft u eHerkenning nodig voor uw organisatie met KVK-nummer, dan kunt u eHerkenning op verschillende niveaus aanvragen
-
Wat kost eHerkenning?
Dit is afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau dat u nodig heeft en de contractsduur. Op deze pagina vindt u de actuele tarieven.
-
Welk betrouwbaarheidsniveau heb ik nodig?
Op onze website ziet u meteen welk betrouwbaarheidsniveau u voor een bepaalde dienstverlener nodig heeft.
-
Kan ik mijn eHerkenning aanvraag nog annuleren?
Uw aanvraag kan geannuleerd worden als het nog niet is verwerkt door onze administratie.
-
Kan ik eHerkenning aanvragen voor een uitgeschreven KVK-nummer?
Ook voor een uitgeschreven KVK-nummer kunt u eHerkenning krijgen.
-
Welk betrouwbaarheidsniveau heb ik nodig om in te loggen bij de Belastingdienst?
Om in te loggen op Mijn Belastingdienst Zakelijk, bijvoorbeeld voor de aangifte omzetbelasting, heeft u eHerkenning niveau 3 nodig. Maar het kan ook met het goedkopere, maar beperkte eHerkenning 3 Belastingdienst.
-
Wie bepaalt het betrouwbaarheidsniveau dat ik nodig heb?
Het betrouwbaarheidsniveau wordt bepaald door de dienstverlener. Deze heeft daarbij rekening te houden met de afspraken die er zijn gemaakt rondom de privacy van gegevens.
-
Wie moet ondertekenen bij het overlijden van de wettelijk vertegenwoordiger?
Stuur uw aanvraag of opzegging per post naar ons toe met een begeleidende brief waarin u aangeeft dat de wettelijke vertegenwoordiger is overleden. Wij nemen vervolgens contact met u op om de nodige extra bewijslast op te vragen.
-
Wie dient de aanvraag te ondertekenen?
Iedere aanvraag (of wijzigingsverzoek) moet worden ondertekend door een of meerdere bevoegden.
-
Tweede-factor-authenticatie nodig bij diensten op eHerkenning niveau 2
Om de veiligheid bij inloggen op niveau 2 te verbeteren, is binnen het eHerkenningsstelsel besloten een extra beveiligingslaag toe te voegen in de vorm van een tweede factor.
-
Hoe kan ik eHerkenning voor meerdere bedrijven aanvragen?
Dit kan via Mijn Z login. Voor een meer complexe organisatiestructuur bieden we een aparte oplossing, de Enterprise Solution.
-
Ik heb een aanvraag gedaan, waar download ik mijn contract?
Nadat u een aanvraag via de website hebt gedaan ontvangt u een mail met daarin een link. Of download het contract in de overzichtspagina van Organisaties.
-
Ik heb geen KVK-nummer, hoe vraag ik eHerkenning aan?
Indien uw organisatie geen KVK-nummer heeft is het ook mogelijk om eHerkenning aan te vragen door mi...
-
Mijn aanvraag van een extra organisatie is uit Mijn Z login verdwenen, wat nu?
Na 3 maanden wordt het contract verwijderd. U kunt de organisatie nogmaals toevoegen en het contact opsturen.
-
Waarom worden er extra kosten gerekend voor eHerkenning zonder KVK-nummer?
Wanneer uw organisatie niet ingeschreven is bij de KvK, zijn er minder gegevens beschikbaar op basis...
-
Ik heb alleen een fiscaal nummer, kan ik eHerkenning aanvragen?
Indien uw organisatie geen KVK-nummer heeft is het ook mogelijk om eHerkenning aan te vragen door mi...
-
Waar kan ik het fiscaal nummer van mijn organisatie vinden?
Wilt u eHerkenning aanvragen voor een organisatie die niet is ingeschreven bij de KVK? Dan kunt u de...
Activeren
-
Hoe kan ik mijn eHerkenning activeren?
U kunt uw eHerkenning activeren door op de link te klikken in de email die u heeft ontvangen of de code in te vullen uit de brief die u heeft ontvangen
-
Hoe ontvang ik een nieuwe activeringsmail?
Is de link in de activeringsmail verlopen? Een nieuwe activeringsmail kan simpel door de Beheerder worden verstuurd.
-
Ik wil mijn eHerkenning activeren, maar ontvang geen e-mail of SMS. Hoe los ik dit op?
Als u geen e-mail of SMS ontvangt om uw eHerkenning te activeren, dan raden we deze 3 stappen aan:
...
-
Waar kan ik mijn activatiecode invoeren die in de brief staat?
U kunt uw activatiecode invoeren op onze website. Hiervoor heeft u de activatiecode nodig die u per brief hebt ontvangen.
-
Mijn activatiecode doet het niet. Wat moet ik nu doen?
Waarschijnlijk is uw brief met activatiecode verlopen.
-
Kan ik de afspraak met AMP op een ander adres plaats laten vinden?
Bij het maken van de afspraak kunt u op www.mijnafspraak.nl aangeven op welk adres u AMP langs wilt laten komen. Dit adres kunt u wijzigen tot een dag voor de afspraak.
-
Zijn er kosten verbonden aan het aanvragen van een nieuwe activeringsmail?
Een nieuwe activeringsmail kan door de Beheerder kosteloos opnieuw verstuurd worden via Mijn Z login.
-
Nieuwe activatielink versturen via Mijn Z login
Als een activatielink van een eHerkenningsmiddel niveau 3 voor een nieuwe gebruiker is verlopen, kan...