Privacy
-
Hoelang is de bewaartermijn van mijn kopie ID?
Kopie ID’s bewaren wij niet. Wij staan -net als alle leveranciers van eHerkenning- onder toezicht van Agentschap Telecom en zijn gebonden aan de AVG wetgeving. Wij hebben maximaal 4 weken tijd om controles uit te voeren aan de hand van het kopie ID. Na deze controles vernietigen wij het kopie ID.
-
Hoe wordt de veiligheid van persoonsgegevens gegarandeerd?
Wij moeten aan alle wet- en regelgeving omtrent de veiligheid van persoonsgegevens voldoen. We staan hiervoor permanent onder toezicht van Agentschap Telecom. Tevens zijn we ISO 27001 (informatiebeveiliging) gecertificeerd.
-
Hoe kan ik een UBO verklaring opvragen?
U heeft geen UBO verklaring nodig voor de aanvraag van eHerkenning.
-
Hoe is de communicatie omtrent incidenten en beschikbaarheid ingeregeld bij een security incident?
In ons ISMS (Information Security Management Systeem) is ook een incident management procedure opgenomen. We zijn ISO 27001 (informatiebeveiliging) gecertificeerd.
-
Kan Z login akkoord gaan met een verwerkingsovereenkomst van een klant?
Nee, de verwerking van persoonsgegevens wordt gedaan onder de voorwaarden van eHerkenning. Meer informatie vindt u op de website van het afsprakenstelsel.
-
Welke interne processen, ondersteunend aan security, zijn geïmplementeerd?
Wij voeren periodiek risicoanalyses uit en koppelen daar verbeterplannen aan. Periodiek worden alle koppelvlakken ‘gepentest’ door ethical hackers, en de bevindingen besproken en wanneer noodzakelijk opgenomen in de verbetercyclus. We zijn ISO 27001 (informatiebeveiliging) gecertificeerd.
-
Kunnen er aanpassingen worden gedaan op de Gebruikersvoorwaarden Elektronische Toegangsdiensten?
Deze voorwaarden zijn van het Afsprakenstelsel Elektronische Toegangsdiensten en vallen onder het beheer van BZK en niet van Z login.
Overige vragen
-
Wat is het telefoonnummer van de Customer Service?
Wij zijn van 09:00 tot 16:30 op werkdagen bereikbaar op 085 023 93 10.
-
Hoe vraag ik compensatie aan voor mijn eHerkenning?
Compensatie aanvragen voor het beperkte eHerkenning 3 Belastingdienst kunt u doen op de website van het RVO.
-
Ik wil mijn eHerkenning opzeggen omdat mijn bedrijf is uitgeschreven bij de KvK.
Opzeggen van een bedrijf kunt u eenvoudig en snel doen in de Beheermodule.
-
Kan ik de afspraak met AMP op een ander adres plaats laten vinden?
Bij het maken van de afspraak kunt u op www.mijnafspraak.nl aangeven op welk adres u AMP langs wilt laten komen. Dit adres kunt u wijzigen tot een dag voor de afspraak.
-
Hoe kan ik eHerkenning voor een bedrijf beëindigen?
Opzeggen van een bedrijf kunt u eenvoudig en snel doen in uw Beheermodule door alle gebruikers op te...
-
Hoe kan ik eHerkenning voor een persoon beëindigen?
Het opzeggen van een persoon kan de beheerder eenvoudig en snel zelf doen in de Beheermodule door de...
-
Is er momenteel een storing?
Actuele storingen kunt u vinden op onze storingspagina.
-
Waarom kan ik geen compensatie aanvragen voor reguliere eHerkenning niveau 3?
Met een regulier eHerkenningsmiddel kunt u bij meerdere dienstverleners inloggen waaronder bijvoorbeeld het UWV of de Douane.
-
Kan ik vanuit het buitenland inloggen met eHerkenning?
Dat kan. Vanuit het buitenland kunt u met eHerkenning gewoon inloggen zoals altijd.
-
Ik wil mijn eHerkenning opzeggen omdat mijn bedrijf failliet is.
Opzeggen van een bedrijf kunt u eenvoudig en snel doen in de Beheermodule.
-
Waar kan ik me inschrijven voor een webinar?
Ons aanbod van webinars kunt u hier vinden.
-
Wat zijn mijn browsergegevens?
Uw browsergegevens kunt u vinden door te klikken op deze link.
-
Waar vind ik meer informatie over PKI certificaten?
Meer informatie over digitale certificaten kunt hier vinden.
-
Wie wordt er bedoeld met de wettelijke vertegenwoordiger?
Dit is de wettelijke vertegenwoordiger van uw organisatie zoals het in de KvK staat geregistreerd. Kijk hier voor meer informatie.
-
Wat is Banqup?
Banqup is dé digitale link tussen ondernemers en uw boekhouding en een overzichtelijke plek om uw facturen te verzamelen en in te zien. Als extra service voor onze klanten bieden wij u een account aan bij Banqup.
-
Waarom kan ik niet meer inloggen met eHerkenning niveau 1?
Dit komt omdat eHerkenning niveau 1 niet meer voldoet aan de gewenste veiligheidseisen die de overheid als voorwaarde stelt om in te kunnen loggen bij verschillende overheidsdiensten.
-
Wie dient de aanvraag te ondertekenen?
Iedere aanvraag (of wijzigingsverzoek) moet worden ondertekend door een of meerdere bevoegden.
-
Waar kan ik een betaalbewijs indienen?
Heeft u van ons een verzoek ontvangen voor het aanleveren van een betaalbewijs? Uw bewijs van betaling kunt u hier indienen.
-
Kan ik korting krijgen?
Leden van bepaalde brancheverenigingen kunnen bij ons met korting eHerkenning aanvragen.
-
Kan er worden ondertekend met een digitale handtekening?
Voor eHerkenning is een handgeschreven “natte” handtekening of een handtekening gezet middels een gekwalificeerde elektronische (digitale) handtekening.
-
Hoe kan ik inloggen met eHerkenning voor bewindvoerders?
Voor meer informatie en vragen voor bewindvoerders om in te loggen met eHerkenning verwijzen wij u graag naar de Belastingdienst.
-
Opgelet: valse eHerkenning e-mails in omloop
Op dit moment is een phishingmail in omloop waarin wordt gesteld dat eHerkenning niveau 4 verplicht is om in te loggen bij dienstverleners.
-
Hoe herkent u phishing e-mails?
Het is vaak lastig om het verschil te zien tussen een neppe en echte e-mail. Houd de volgende adviezen altijd in gedachten:
-
Wat is phishing?
Phishing is een vorm van digitale oplichting. De berichten worden verstuurd in de vorm van bijvoorbeeld e-mails, SMS’jes of WhatsApp-berichten. De berichten lijken afkomstig van bekende en vaak betrouwbare organisaties, zoals overheidsinstellingen en banken. Zo proberen fraudeurs in het bezit te komen van uw inloggegevens, creditcardinformatie, pincode of andere persoonlijke informatie.